Frustratsioon

Postitusaeg: märts 2016

See, mis teeb Vangide kirjutamise aeganõudvaks protsessiks pole mitte seikluste ja dialoogide välja mõtlemine, vaid lõputute tehniliste miniprobleemide kallal pead murdmine.

Näide tänasest.

Avastasin hoopis ühte teist asja katsetades, et ühed laibad ühes ruumis on mulle mängijana näha veel enne kui ukse lahti teen. Kuna ukse valik on osa mõistatusest, ei saa sellest pealtnäha väikesest probleemist mööda vaadata.

Alustuseks proovin kirjutada ümber koodijuppi, mis tagab, et need olendid, kes peavad laibad olema, surevad samal hetkel kui nad Vangide maailma sünnivad. Proovin muuta erinevaid väärtusi surma valemis, aga miski ei aita. Laibad on ikka nähtaval.

Guugeldan natuke probleemi, aga ei leia, et keegi oleks sama asja kogenud. Mis jama on? Okei, peaks kontrollima, kas asi on üldse surma saamise viisis või näiteks hoopis seintes endis. Muudan valemit selliselt, et nad ei sureks ära mitte kohe, vaid kümme sekundit peale mängu algust. Katsetan, aga plaan ei õnnestu. Neetud tõprad kärvavad ikka kohe maha.

Mul pole õrna aimugi, miks nad kohe surevad, kuigi lisan valemisse selged kümme sekundit viivitust. Okei, proovin teist lähenemist. Muudan nende sünnikoodi ümber, nii et nad ise ei sureks, aga samas lisan nende jaoks surmava koodi territooriumi omadustesse. Ehk teeb mäng põhimõttelist vahet sellel, kas nad surevad ise ära või “tapab” keegi teine nad maha? Ei, ka selles pole abi.

Need pole muide mingid niisama muudatused, et tõstad linnukesi ümber kusagil, vaid eeldavad tervete valemite ümber kirjutamist, mis on päris kõva töö.

Olen tupikus ja vahin tühja pilguga ekraanile. Ja just siis kaovad laibad ise ära. Mis toimub?

Proovin uuesti ja saan aru, et kui mängu käima panen ja natuke aega ootan, kaovadki uksetagused laibad ekraanilt sama müstiliselt ära, nagu nad sinna tekivad. Näen ekraanil laipu seetõttu, et olen katsetamise jaoks pannud tegelase sündima ukse taha ja kuna olendite hiilimisoskus on väike, suudab tegelane neid ukse tagant enne nende surma kuulda ja selle näitamiseks toob mäng nad ekraanile.

Kuna reaalse mängu algushetkel on tegelane nimetatud punktist kaugel, ei ole see üldse probleem, mille üle oleks vaja muretseda.

Terve tund mängu kirjutamist jälle rõõmsalt kirjas.