Mul on hea meel jagada, et BarHiid Stuudios on kaardid ja kompass valmis pandud, purjed heisatud ning uue teose poole teele asutud. Stuudio teine täiemahuline teos pärast "Vangide" valmimist eelmisel aastal saab olema jutumäng nimega "Veri, rooste ja mana".
Jutumängud, (mille kõige kuulsam esindaja on Dungeons & Dragons), on olnud minu elus tähtsal kohal üle 15 aasta. See on hoidnud koos sõpruskonda, kellest on saanud minu teine pere. Rohkem kui pool minu elust on sedasorti mängud pakkunud mulle ja sõpradele meeldejäävaid seiklusi, sügavalt emotsionaalseid hetki ja pisarateni naeru. Olen otsustanud, et on aeg kõige selle kogemusega midagi ette võtta.
Tänapäevane tehnoloogia on kaasa toonud mitmeid vägevaid mänge, aga jutumängud mõjuvad moodsas maailmas värskendavalt just tänu sellele, mängijad ei hoia oma tähelepanu ekraanil ega mängulaual vaid üksteisega suhtlemisel. Jutumängudes käiakse üheskoos läbi jääst ja tulest ning selle tulemusel saavad tuttavatest tihtipeale sõbrad ning sõpradest õed ja vennad.
“Veri, rooste ja mana“ saab olema jutumäng, mille rõhuasetus on peategelaste tunnete ja mõtete esile toomisel ja intensiivsetel ohtlikel lahingutel. Tahame luua mängu, mis püsib kahe jalaga maa peal ja haarab tõsiseltvõetaval viisil lisaks põnevusele ka ohtlike seikluste läbi elamise traagikat.
Selle olustik saab olema süngelt dramaatiline. "Veri, rooste ja manas" ei ole peategelased maailma päästvad ja kurjust alistavad superkangelased. Sageli proovivad nad lihtsalt ülekaalukate ohtudega silmitsi seistes ellu jääda. Kuigi peategelased on võimekamad kui suvaline isik tänavalt, on nende elud haprad. Nad surevad kergesti ja mängijad on valmis neid välja vahetama.
Mängu reeglid julgustavad mängijat vaatama maailma mitte läbi enda pilgu, vaid tegelase vaatepunktist. Mängijaid autasustatakse punktidega peamiselt oma tegelase mõtestamise ja iseloomu välja mängimise eest. Seejuures ei toimu peategelaste areng abstraktsete tabelite põhjal, vaid uusi võimeid jahitakse ja valitakse osana jutustusest.
Mängijad töötavad "Veri, rooste ja manas" küll ühise eesmärgi nimel, aga nende peategelased ei saa omavahel läbi sama hästi nagu mängijad. Reeglid tagavad, et peategelaste omavahelistes suhetes oleks lisaks sõprusele ka konkurentsi ja draamat.
Kokkuvõttes on BarHiid Stuudio eesmärk luua "Veri, rooste ja mana" näol (esimene?) eestikeelne jutumäng, mis sobib seltskonnale, kes otsib mängukogemust, mis poleks ainult lõbus ja põnev, vaid mõnikord ka sügavalt hinge kraapiv ja isegi emotsionaalselt häiriv.