Projekti lõpp

Postitusaeg: detsember 2016

Kahtlemata tuttav ikoon kõigile, kes on NWN Vangid moodulit proovinud

Poolteist aastat tagasi sai Vangide triloogia esimene peatükk valmis. Töö teise peatüki kallal on olnud aeglane ja ühekorra lausa prügikasti visatud ning otsast alatud. Toppama jäämise põhjus on osaliselt aja taga, sest esimese peatüki tegemise ajal olin tudeng, kelle aeg oli iseenda jaotada, nüüd käin aga täiskohaga tööl. Teiseks ja tegelikult peamiseks põhjuseks oli aga õhina puudumine, mis saatis esimese osa valmistamist. Nimelt sain moodulit kirjutades aina teadlikumaks piiridest, mis Neverwinter Nightsi mootor mulle seadis ning mis piirasid aina olulisemalt seda, mida tegelikult teha tahtsin.

Ühtlasi pettusin väheses tagasisides, mida NWN Vangide esimene peatükk kaasa tõi. Mõistsin, et kogu mooduli paigaldamine ja mängimine nõuab praegusel kujul liialt pingutust. Protsess pole tõesti kõige lihtsam - tuleb eraldi hankida Neverwinter Nightsi mäng, siis Vangide moodul, siis moodul mänguga integreerida, seejärel mäng menüü lisavalikute alt üles otsida ja käivitada see spetsiiflistele tingimustele vastava tegelasega.

See kõik on sundinud mind peeglisse vaatama ja tunnistama lihtsat tõde. Kõiki neid muresid saaks lahendada, kui kirjutaksin päris enda mängu. Mitte lisana mõnele olemasolevale mootorile, vaid päris otsast peale.

Seetõttu katkestan töö Vangide järgmiste peatükkide kirjutamiseks. Plaanitud triloogiast jääb alles üksikmäng. Õnneks sai Vangide esimene osa kirjutatud selliselt, et see moodustab täiesti tervikliku loo. Neile, kes pole lugenud arenduspäevikut, ei tohiks kusagilt paista, et tegemist on vaid kolmandikuga sellest, mida algsete ambitsioonidega sihtisin.

Kui olen natuke Vangidega tegelemisest hinge tõmmanud, teen esimesse peatükki veel mõned ilusad täiendused. Ühtlasi tahaks ühel hetkel kokku panna ja üles laadida video mängu läbimisest (gameplay) ja korraliku õrriti (trailer).

Kokkuvõttes on Vangide põhiosaga aga joon nüüd all. Tõmbame BarHiid Stuudios natuke hinge ja mõtleme, kuidas ja millise projektiga järgmiseks alustada. Kindel on vaid see, et kui BarHiid Stuudio järgmine kord arvutimängu tegemise ette võtab, tuleb sellest täiesti iseseisev teos, kus reeglid, graafika ja mänguloogika vastab otsast peale BarHiid Stuudio nägemusele.